امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۳/۲۴- ۱۳:۳۷ - مشاهده: ۱۵۵

برگزاری روز شانگهای در مشهد

با هماهنگی و برنامه ریزی نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، روز شانگهای در مشهد با حضور دکتر مهرداد کیائی، هماهنگ کننده ملی این سازمان برگزار شد.

با هماهنگی و برنامه ریزی نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، روز شانگهای در مشهد با حضور دکتر مهرداد کیائی، هماهنگ کننده ملی این سازمان برگزار شد.

چهارشنبه 23 خرداد 1403، بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی مشهد میزبان سه نشست مختلف با هدف آشنایی با ساختار و فرآیندهای سازمان همکاری شانگهای بود. اولین برنامه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، با حضور هیئت رئیسه اتاق، تجار، بازرگانان و اعضای بخش خصوصی تشکیل گردید. دومین نشست با مدیران، معاونان و کارشناسان اقتصادی ادارات کل و سازمان‌های ذیربط استان در محل استانداری خراسان رضوی، سومین برنامه، هم اندیشی با مدیران شهرداری و شهرداری مشهد در محل کارخانه نوآوری مشهد بود.

در این نشست ها و جلسات، شرکت کنندگان ضمن استماع آخرین وضعیت همکاری‌های کشورمان با این سازمان و ساز و کارهای موجود آن، سوالات خود را پیرامون نحوه تعامل و بهره مندی از این پیمان و ظرفیت های موجود آن مطرح نمودند. گفتگوها عمدتا پیرامون منافع حاصله از پیوستن به این سازمان، نحوه برخورداری از مزایا و ظرفیت های موجود، آشنایی با کمیته‌ها و شوراهای مختلف ذیل پیمان به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری بود.

گفتنی است عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، همواره سوالاتی پیرامون چیستی مزایا و مواهب حضور در پیمان مذکور در اذهان متبادر نموده است. برگزاری رویدادهای مختلف اقتصادی و تجاری در ذیل تقویم کاری دبیرخانه این پیمان و دعوت از نهادها و تشکل های دولتی و خصوصی کشورمان برای حضور، این نیاز را بیش از پیش کرده بود. لذا پاسخگویی به این نیاز، با دعوت از مسئولان ذیربط ملی در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد در نظر دارد با توجه به استقبال بالای بخش های مختلف استان از این ابتکار، روز بریکس را در آینده نزدیک در مشهد برگزار نماید.

 

منابع عکس ها: کانال تلگرامی اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و کانال تلگرامی مردم نگار

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما