امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۶/۲۵- ۱۰:۵۶

سفر سفیر تاجیکستان در ایران به مشهد و ملاقات با مقامات استان

آقای نظام الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در تهران بنا به دعوت قطب علمی فردوسی شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، به منظور شرکت در همایش یادبود استادان تاجیک محمدجان شکوری و خدایی شریف‌زاده و ملاقات با مسئولین استان خراسان رضوی از تاریخ 23 لغایت 24 شهریورماه 1403 به مشهد سفر نمود.

آقای نظام الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در تهران بنا به دعوت قطب علمی فردوسی شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، به منظور شرکت در همایش یادبود استادان تاجیک محمدجان شکوری و خدایی شریف‌زاده و ملاقات با مسئولین استان خراسان رضوی از تاریخ 23 لغایت 24 شهریورماه 1403 به مشهد سفر نمود.

 

سفیر تاجیکستان در مدت اقامت خود در مشهد با آقای یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ملاقات کرده و درخصوص توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفتگو نمود. استاندار خراسان رضوی روند مراودات دو کشور را رو به رشد دانسته و آمادگی استان خراسان رضوی را برای توسعه همکاری‌ها با تاجیکستان اعلام نمود. این نشست با حضور آقای نوری‌زاده، معاون امور هماهنگی‌های اقتصادی استانداری و آقای معصومی‌فر رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی برگزار گردید.

آقای زاهدی همچنین با آقای توکلی زاده رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری گفتگو نمود. در این نشست، آقای روشنک رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران- تاجیکستان نیز حضور داشت.

 

سفیر تاجیکستان در ضیافت نهاری که از سوی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی و با حضور اعضای هیئت مدیره اتاق مشترک ایران-تاجیکستان، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه و رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ترتیب داده شده بود، شرکت نموده و در حاشیه آن به سؤالات و دغدغه‌های تجار و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی پاسخ داده و بر رفع موانع موجود در مسیر تعاملات تجاری تأکید به عمل آورد.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما